Sesja zdjęciowa dla branży prawniczej

Prawnik, adwokat, radca prawny czy pracownik kancelarii prawnej to osoby, które muszą wzbudzać zaufanie. I muszą budować je od pierwszego kontaktu z klientem. A jeśli ten kontakt coraz częściej nawiązuje się drogą elektroniczną, poprzez wyszukanie na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy w specjalistycznym newsletterze? Tym lepiej dla tych, którzy mogą pochwalić się profesjonalną fotografią. Inni na tym etapie selekcji pozostają w tyle…

Trudno wyobrazić sobie stronę internetową kancelarii prawnej lub adwokackiej, na której nie ma dobrej jakości zdjęć jej pracowników. To branża, w której bardzo ważne jest zaufanie, a jak zaufać komuś, kto w sieci pozostaje na poły anonimowy? Nie jest to łatwe, dlatego branża prawnicza już dawno zdigitalizowała się na dobre, a większość operujących w tym obszarze firm posiada bardzo dobrej jakości strony internetowe zapełnione zdjęciami. I o ile same witryny zwykle reprezentują sobą wysoki poziom, ze zdjęciami bywa różnie. Sprawdź, czy Twoja kancelaria nie ma się czego wstydzić przed klientami i czy nie powinna skorzystać z usług profesjonalnego fotografa, który zrealizuje sesję zdjęciową jakiej potrzebujesz?

Jakie są korzyści ze zorganizowania sesji wizerunkowej dla prawnika?

Nieograniczone, to proste, gdyby jednak chcieć skategoryzować je w kilku grupach, najważniejsze z nich to:

1. Profesjonalny wizerunek – o sile pierwszego wrażenia i o tym, jak wpływa ono na nawiązanie relacji, nikogo przekonywać nie trzeba. Profesjonalny wizerunek buduje się jednak nie tylko pierwszym wrażeniem, ale konsekwentnym działaniem, a zdjęcia biznesowe na pewno pomagają osiągnąć ten cel.

2. Budowanie marki osobistej – czyli rozpoznawalności, pozytywnie rozumianej przewidywalność działań i zachowań, komunikacji wyznawanych wartości – wszystko to można pokazać za pomocą zdjęć, a ich konsekwentna publikacja uwiarygadnia Twoją osobę w oczach klientach.

3. Marketing i promocja – o czym już częściowo wspominałem, a o czym w szerszym zakresie będzie jeszcze poniżej. To głównie strona internetowa, media społecznościowe czy różnego rodzaju publikacje – w każdym z tych mediów Twoje profesjonalne zdjęcia są bardzo pożądane.

4. Prezentacje i publikacje – punkt, który bardzo mocno łączy się z poprzednim, ale jest też jego rozszerzeniem, warto pamiętać bowiem, że fotografie z profesjonalnej sesji z powodzeniem można wykorzystywać zarówno onlinie, jak i w różnego rodzaju publikacjach offline’owych. 

5. Budowanie relacji z klientami – wątek, który wraca jak bumerang, ale nie może być inaczej, skoro praca prawnika czy adwokata opiera się właśnie na takich fundamentach. A przecież każdy chciałby, aby jego sprawę poprowadził ktoś, kto sympatycznie uśmiecha się ze zdjęcia, ma bystre i przenikliwe spojrzenie i sprawia wrażenie osoby przystępnej oraz otwartej na potrzeby klienta.

6. Spójność wizualna – aspekt często pomijany lub traktowany po macoszemu, co w konsekwencji nie prowadzi do niczego dobrego. Branża prawnicza to nie środowisko modowe czy artystyczne, w którym warto zmieniać twarz – tutaj spójny i przewidywalny wizerunek są kluczem do osiągnięcia sukcesu.

7. Motywacja i zaangażowanie zespołu – w jedności siła, a więc jeśli wszyscy mają poczucie, że płyną na jednym statku, a w dodatku płynie on we właściwym kierunku, to jesteś w domu. Zaangażowanie, poczucie przynależności do grupy czy wręcz duma z pracy w danym miejscu to wartości, których nie kupisz, a które są piekielnie ważne szczególnie w tak hermetycznym środowisku jak branża prawnicza.

Gdzie można wykorzystać zdjęcia z sesji prawniczej?

Praktycznie na każdym polu, na którym można (a czasami wręcz trzeba) podkreślić swój wizerunek profesjonalisty. Adwokaci czy radcy to często osoby, które nie są anonimowe, aktywnie uczestniczą w życiu lokalnej społeczności, a miejsc do eksploracji profesjonalnych zdjęć mogą mieć naprawdę sporo, m.in.:

  • na stronie internetowej kancelarii i to w wielu miejscach: w zakładce, w której prezentowani są poszczególni pracownicy, na stronie głównej, na której opublikować można choćby fotografię całego zespołu czy na podstronie dedykowanej usługom,
  • w mediach społecznościowych:
  • odznaczonoLinkedin – portal, który najmocniej buduje markę osobistą i pozwala na zaprezentowanie całego spektrum wykonywanych usług. Wszystko przyozdobione oczywiście wysokiej jakości zdjęciami;
  • odznaczonoFacebook – to głównie zdjęcia do postów i relacji, materiałów reklamowych, postów prezentujących wydarzenia firmowe czy interakcje z klientami; 
  • odznaczono X (dawny Twitter) – zdjęcia ilustrujące artykuły, opinie i komentarze odnoszące się do aktualnych wydarzeń prawnych;
  • odznaczonoInstagram – wizualne przedstawienie życia kancelarii, wydarzeń, konferencji czy szkoleń.
  • w materiałach drukowanych, które choć wydaje się, że powoli odchodzą do lamusa, to… nie do końca tak jest. Wciąż drukujemy i zapewne będziemy robili to jeszcze przez jakiś czas ulotki, foldery, wizytówki, banery reklamowe czy plakaty, a w każdym z tych mediów zdjęcie – i to w świetnej rozdzielczości – jest podstawą;
  • w mediach, choćby w artykułach prasowych i branżowych czasopismach, przy okazji wywiadów czy komunikatów prasowych;
  • podczas prezentacji i szkoleń – profesjonalne zdjęcie w prezentacji na konferencję, seminarium czy spotkaniu biznesowym od razu buduje Twój wizerunek w oczach odbiorców;
  • w reklamach online – czyli w bardziej tradycyjnej formie banerowej, ale też we wszelkiego rodzaju kampaniach PPC na takich platformach jak Google Ads, LinkedIn Ads czy Facebook Ads;
  • w materiałach wewnętrznych – intranetach i wewnętrznych profilach pracowników, ale także w raportach, dokumentach i innych oficjalnych publikacjach;

Jak wygląda sesja wizerunkowa dla prawnika lub adwokata?

Wiemy już dlaczego warto zrealizować sesję wizerunkową pracując w branży prawniczej. Wiemy też na jakich polach eksploatacji można wykorzystać te fotografie. Ale jak, tak naprawdę, wygląda sama sesja? O tym opowiem dosłownie w kilku prostych krokach:

1. Przygotowanie. Na tym etapie kluczowe jest zrozumienie potrzeb budowania marki osobistej. Omawiamy wspólnie jaki wizerunek chce budować klient – surowy i bardziej formalny, czy przyjazny i dostępny. Wybieramy rodzaj ubioru, choć akurat w przypadku sesji prawniczej pole manewru mamy ograniczone, bo prawie zawsze królują eleganckie ubrania: garnitury, marynarki, koszule i suknie w stonowanych, jednolitych kolorach. Zastanawiamy się też wspólnie nad miejscem realizacji sesji – tu zwykle w grę wchodzą studio, biuro prawnicze, sala konferencyjna lub prawnicza biblioteka. Coraz częściej miejscem takiej sesji jest plener, zwłaszcza jeśli dysponujemy ciekawą przestrzenią miejską z niebanalną architekturą.

2. Stylizacja i makijaż. Ubrania muszą być w klasycznym kroju, oczywiście schludne, czyste, wyprasowane i dobrze dopasowane do ciała. Wystrzegamy się kolorów krzykliwych i zbyt wzorzystych, bazujemy na klasyce, bo ona zawsze się broni, zwłaszcza w tak prestiżowej i mało podatnej na eksperymenty branży. U mężczyzn schludna fryzura i przystrzyżony zarost, u kobiet delikatny, wręcz neutralny makijaż podkreślający z jednej strony urodę, z drugiej profesjonalizm.

3. Realizacja sesji. W miarę możliwości wykonujemy zdjęcia w kilku pozach, w tym we wszystkich podstawowych: siedzącej i stojącej, ze skrzyżowanymi na piersi rękoma, z delikatnym lub poważnym wyrazem twarzy. Dokładamy do tego ujęcia pokazujące klienta w codziennej pracy – podczas pisania, przeglądania dokumentów, rozmowy telefonicznej. W miarę potrzeb i możliwości przeprowadzamy również symulowane sceny spotkań z klientami czy konsultacji w szerszym gronie.

4. Wybór zdjęć i ich retusz. Otrzymujesz zdjęcia z całej sesji i dopiero w domowym zaciszu na spokojnie wybierasz te, które chcesz poddać profesjonalnemu retuszowi. Bo nawet zdjęcia, które na pierwszy rzut oka wydają się odpowiednie, należy poddać postprodukcji oraz retuszowi, oczywiście zachowując przy tym naturalny wygląd. Wszystko po to, abyś otrzymał produkt najwyższej jakości.

Jeśli planujesz sesję prawniczą lub adwokacką, skontaktuj się ze mną. Z przyjemnością omówię z Tobą realizację takiej usługi, a także wycenię ją dla Ciebie w kilku wariantach. Sam wybierzesz ten, który będzie dla Ciebie odpowiedni.