Fotografia dla branży beauty

Reklama dźwignią handlu? Niewiele jest branż, które mogą potwierdzić to tak dobitnie jak branża beauty – tutaj wygląd, wizerunek i pokazanie się odbiorcy są kluczowe w dotarciu do celu. Bo możesz robić najlepsze zabiegi na rynku, być najbardziej profesjonalną fryzjerką lub makijażystką, ale jeśli nikt nie zobaczy efektów Twojej pracy, nie zdobędziesz klientów, a Twój rozwój stanie w miejscu. Bo piękno jest pięknem w pełnej krasie dopiero wtedy, kiedy może podziwiać je cały świat. A ja pomogę Ci do niego dotrzeć!

Wystarczy przejść się pierwszą lepszą ulicą w jakimkolwiek większym mieście w Polsce, żeby odkryć, że w ostatnich latach branża beauty rozbłysła w całej okazałości, a wysyp salonów kosmetycznych, fryzjerskich, makeupowych czy medycyny estetycznej może przyprawić o zawrót głowy. Jak w tym gąszczu przebić się do klientów? Na pewno jednym ze sprawdzonych sposobów w tej branży są profesjonalne zdjęcia umieszczane na stronie internetowej, w reklamach czy profilach w mediach społecznościowych. Ludzie kupują – także usługi – oczami i jeśli tylko zobaczą salon, a w nim specjalistów w odpowiednim anturażu na pewno zaufają mu dużo chętniej niż konkurencji. I nawet cena usługi schodzi wówczas na dalszy plan, bo przecież każdy z nas chce być piękny i niekoniecznie pragnie osiągnąć ten cel najniższym kosztem.

Czym jest biznesowa sesja beauty?

To rodzaj sesji zdjęciowej, która koncentruje się na podkreśleniu piękna i estetyki modelki lub modela, zazwyczaj poprzez staranną stylizację, makijaż i oświetlenie. Tego typu sesje wizerunkowe często używane są w branży kosmetycznej, modowej i reklamowej. Ich zadaniem jest przede wszystkim możliwość promowania produktów i usług kosmetycznych czy fryzjerskich, a bardzo szeroko interpretując, wszystkich tych, które związane są z pięknem, pokazywanym na różnych płaszczyznach i w bardzo różnych odcieniach.

Bardzo trudno i mocno niesprawiedliwie byłoby wrzucić wszystkie sesje beauty do jednego worka (o konkretnych przeczytasz szczegółowo poniżej), można jednak pokusić się o ogólne sklasyfikowanie kluczowych elementów, które powinny znaleźć się w tego typu sesji:

  1. Makijaż i Stylizacja – sesje beauty zazwyczaj wymagają pracy doświadczonego makijażysty, który zadba o idealny wygląd skóry, oczu, ust i innych detali twarzy. Z kolei profesjonalni styliści zadbają o odpowiednią fryzurę oraz ubiór i akcesoria, podkreślające temat sesji.
  2. Oświetlenie – bardzo ważny element każdej sesji beauty. W oświetleniu studyjnym stosuje się różne techniki oświetleniowe, które podkreślają rysy twarzy, teksturę skóry i detale makijażu. Często stosowane jest miękkie, rozproszone światło, tworzące efekt gładkiej i nieskazitelnej cery lub oświetlenie konturowe, które z kolei ma za zadanie podkreślić strukturę kości i detale twarzy.
  3. Postprodukcja – zdjęcia z sesji beauty zazwyczaj przechodzą intensywną obróbkę graficzną, która usuwa wszelkie niedoskonałości skóry, poprawia kolory i kontrast oraz podkreśla detale.
  4. Kadrowanie i kompozycja – zdjęcia beauty często koncentrują się na zbliżeniach twarzy lub detalach, takich jak oczy, usta czy dłonie. W tego typu sesji nieocenione jest staranne planowanie kompozycji, która pozwoli uzyskać najbardziej estetyczny i atrakcyjny wizualnie efekt.
  5. Temat i koncepcja – zagadnienie, któremu można poświęcić pięć oddzielnych artykułów, a i tak nie wyczerpie się tematu choćby w połowie. W branży beauty sesje tematyczne to podstawa, zwłaszcza podczas wykonywania sesji kreatywnych i modelingowych.

Kto potrzebuje zdjęć z sesji beauty?

Praktycznie każdy, kto chce zaistnieć na rynku, musi przyciągnąć uwagę klienta i zatrzymać go u siebie na dłużej. Ufamy markom, które nastrajają pozytywnie od pierwszego kontaktu, dlatego tak ważne jest, żeby budować swój profesjonalny wizerunek w oczach klienta już pierwszą fotografią. Pamiętaj, dobre wrażenie można zrobić tylko raz, a w świecie, w którym uwaga odbiorcy koncentruje się na danym przekazie przez ułamek sekundy, wartościowy obraz jest wart fortunę.

Potrzebujesz sesji beauty, jeśli chcesz pokazać swoim klientom zakres wykonywanych usług, pragniesz zbudować lub wzmocnić swoją markę w Internecie, chcesz zaprezentować swoich pracowników (ważne, bo to ludzie budują zaufanie, a nie przedmioty, choćby najbardziej innowacyjne i rozwinięte technologicznie), marzysz o tym, by zwiększyć zakres świadczonych usług i zdobyć nowych klientów.

Wykonuję sesje biznesowe beauty m.in. dla:

  • salonów kosmetycznych,
  • gabinetów medycyny estetycznej,
  • salonów fryzjerskich,
  • makijażystek,
  • salonów tatuażu,
  • agencji modelek i modeli,
  • salonów stomatologicznych,
  • producentów kosmetyków,
  • czasopism i portali modowych,
  • marek modowych

Jakiego rodzaju zdjęć potrzebujesz z sesji beauty?

To ważne pytanie, bo na innych szczegółach należy skupić się i im poświęcić uwagę podczas sesji, owocem której będą zdjęcia prezentujące portfolio salonu fryzjerskiego, a na innych dla marki, która pragnie wypromować usługi medycyny estetycznej. Innego rodzaju zdjęcia wykonamy podczas sesji, która ma dostarczyć fotografie na profil w mediach społecznościowych, a inne, jeśli będą umieszczane jako wizytówka na stronie internetowej czy w folderze reklamowym. Opcji mamy zresztą mnóstwo, nie wspominając o podstawowych, to choćby fotoreportaż z salonu, dzień pracy z klientem, czy konkretny zabieg krok po kroku z wizualizacją „przed” i „po”.

Ważne, żeby już na etapie składania zamówienia i ustalania szczegółów oferty wiedzieć (a przynajmniej mieć na to plan) do jakich nośników będziemy chcieli wykorzystać zdjęcia, jaki jest ich cel (wizerunkowy, zakupowy, employer brandingowy) i co konkretnie chcemy fotografować (usługę, obiekt, ludzi)? Znając odpowiedzi na te pytania, reszta powinna pójść z górki.

Jakie są rodzaje sesji beauty?

Kolejny temat rzeka, bo szkół, które klasyfikują tego rodzaju sesji jest bez liku, skupmy się jednak na najważniejszych kategoriach, które najpewniej będziesz mogła wykorzystać promując swój biznes.

  1. Sesja klasyczna – skupia się przede wszystkim na twarzy modelki lub innym ważnym dla samej sesji fragmencie ciała. Uwydatnia istotne szczegóły, robiona często na naturalnym, jednolitym tle, które nie odciąga uwagi od meritum samej fotografii.
  2. Glamour Beauty – to efektowny makijaż i starannie ułożona fryzura. Fotografie tego typu często wykorzystywane są np. w sesjach biżuterii lub akcesoriów.
  3. Editorial Beauty – sesja z zacięciem artystycznym i kreatywnym, którą cechuje bardziej eksperymentalne podejście do makijażu i stylizacji.
  4. Natural Beauty – to minimalistyczny makijaż, bo w tego rodzaju zdjęciach chodzi przede wszystkim o pokazanie prawdziwej urody, którą często uchwytuje się korzystając z dziennego lub delikatnego, rozproszonego światła.
  5. Avant-Garde Beauty – czyli ekstrawagancja i eksperymentowanie w pełnej krasie. Ten rodzaj zdjęć to niekonwencjonalne i odważne fryzury oraz makijaż, ocierające się wręcz o futurystykę, nietypowe oświetlenie czy użycie kolorowych filtrów.
  6. Commercial Beauty – zdjęcia, które skupiają się przede wszystkim na makijażu. Fryzury, ubiór czy nawet w pewnym stopniu sama modelka są tylko tłem, który ma przekierować uwagę obserwującego na głównego „bohatera” zdjęcia, czyli makijaż.
  7. Fashion Beauty – stylizacje będące połączeniem profesjonalnego makijażu i fryzur z modowymi stylizacjami. To ujęcia w ruchu, pokazujące dynamikę i akcję, a oprócz makijażu duży nacisk można położyć w nich na ubraniach, dodatkach czy innych szczegółach.
  8. Bridal Beauty – to podkreślenie delikatnego, ocierającego się wręcz o romantyzm, makijażu idealnego na ślub. Oczywiście doskonale komponuje się z dopasowaną fryzurą oraz detalami ślubnymi – stosowną biżuterią czy welonem.
  9. Beauty corner – czyli pokazanie pełnego zakresu usług oraz zaprezentowanie kompetencji salonu.

Różnorodność kluczem do sukcesu

Jak zdążyliście się przekonać, branża beauty to bardzo obszerne spektrum, w którym specjalizacja ma znaczenie, a właściwa interpretacja różnorodności jest kluczem do sukcesu, także podczas wykonywania sesji zdjęciowej.

Inaczej rozplanujemy i zrealizujemy sesję dla salonu kosmetycznego, w którym można pokazać obfitość przeprowadzanych zabiegów, skupić się na detalach związanych ze zmianami skórnymi czy na metamorfozach, które przeszli klienci, a inne szczegóły warte uwagi będą odpowiednie do pokazania pracy salonu fryzjerskiego, w którym warto zaprezentować wachlarz stylów i technik strzyżenia czy różnych form koloryzacji. Z kolei dla profesjonalistki parającej się makijażem kluczowa będzie prezentacja różnych stylów makijażu – dziennego, wieczorowego, ślubnego czy artystycznego. Dzięki mojemu wieloletniemu doświadczeniu, potrafię uchwycić detale istotne z punktu widzenia klienta i zrealizować dla niego sesję, która będzie w pełni spełniała jego oczekiwania i potrzeby.

Sesja dla salonu fryzjerskiego – co jest w niej najważniejsze?

  1. Określenie celów, które chcesz osiągnąć realizując sesję. Czy ważne będzie dla Ciebie promowane nowych usług, pokazanie pełni umiejętności Twoich pracowników czy przyciągnięcie nowych klientów?
  2. Wybór tematyki i motywów przewodnich sesji – czy zależy Ci na pokazaniu kompleksowej pracy salonu, czy chcesz raczej skupić się na prezentacji typów fryzur (np. ślubne, wieczorowe), koloryzacji czy niecodziennych stylizacjach?
  3. Dobór odpowiednich modeli – warto zaprezentować ich różnorodność i pokazać, że Twój salon potrafi pracować z różnymi typami włosów i odmiennymi preferencjami klientów.
  4. Właściwy makijaż i ubranie, bo chociaż clue sesji będą fryzury, koniecznie trzeba zadbać o całościową stylizację na odpowiednio wysokim poziomie.
  5. Lokalizacja, bo choć teoretycznie wydaje się, że naturalnym miejscem na zorganizowanie sesji jest salon, niekoniecznie musi tak być. Studio fotograficzne może być dobrą alternatywą, zwłaszcza jeśli zależy nam na odpowiedniej grze świateł i jednolitym tle, które często są niezmiernie ważnymi elementami w fotografii fryzur.

Kluczowe elementy sesji dla salonu fryzjerskiego to wzór, który warto wykorzystać również (oczywiście, odpowiednio go modyfikując) w sesjach dla salonów kosmetycznych, gabinetów medycyny estetycznej, salonów tatuaży czy specjalistek od makijażu. Żeby poznać szczegóły takich realizacji, skontaktuj się ze mną. Wspólnie opracujemy plan, który odmieni Twój biznes!