FOTOGRAFIA KORPORACYJNA – PROPOZYCJA DLA FIRM
Identyfikacja marki to dla wielu firm, dbających o spójność przekazu i dobre pozycjonowanie się w biznesie, jeden z kluczowych elementów sukcesu. A jak lepiej osiągnąć spójną identyfikację jeśli nie poprzez fotografie korporacyjne dla swoich pracowników?
DLACZEGO WARTO MI ZAUFAĆ W KWESTII ZDJĘĆ KORPORACYJNYCH?
01
20 lat doświadczenia zawodowego
Profesjonalną fotografią biznesową zajmuję się od wielu lat, z powodzeniem realizowałem sesja dla wielkich międzynarodowych korporacji, jak i małych, lokalnych firm działających głównie na lokalnych rynkach. Każdy Klient jest dla mnie tak samo ważny, dlatego zawsze dążę do tego, aby był on usatysfakcjonowany, a zdjęcia spełniały jego oczekiwania.
02
Elastyczność
Każdego Klienta traktuję indywidualnie, bo wiem, że każdy ma inne potrzeby, także biznesowe. Przed wykonaniem, a nawet zaplanowaniem szczegółów sesji, spotykamy się i rozmawiamy na temat wyobrażeń kontrahenta. To bezcenne doświadczenie, które procentuje później podczas realizacji sesji i pozwala maksymalnie ograniczyć potencjalne ryzyka.
03
Umiejętności interpersonalne
Potrafię zadbać o odpowiednią atmosferę podczas sesji, co jest kluczowe zwłaszcza przy realizacji sesji korporacyjnej dla dziesiątek lub setek pracowników. Pojawiające się wówczas zniecierpliwienie, zdenerwowanie czy nawet frustrację potrafię załagodzić wprowadzając przyjazną atmosferę oraz pozwalając uczestnikom swobodnie czuć się przed obiektywem.
04
Znajomość biznesu
Dziesiątki wykonanych sesji korporacyjnych pozwoliły mi poznać od środka zasady kierujące wielkimi korporacjami. To doświadczenie, którego nie zdobędzie się na żadnych kursach ani w profesjonalnych szkołach. Wykonując sesję potrafię dostosować się do rytmu pracy organizacji, lepiej rozumiem potrzeby Klienta i jestem w stanie dostarczyć mu taki produkt, jakiego najbardziej potrzebuje.
Fotografia korporacyjna a zdjęcia grupowe
Często myśląc o sesji korporacyjnej mamy na myśli wyłącznie zdjęcia portretowe pracowników. Nic bardziej mylnego, bo to również fotografie grupowe ważnych dla firmy osób! Fotografia korporacyjna to także sesje Zarządu firmy, Stategic Teamu czy pracowników z jednego departamentu lub działu. Grupowe zdjęcia często wykorzystywane są w działaniach komunikacyjnych i marketingowych, pozwalając budować świadomy wizerunek marki, ale i ukazując ją jako wiarygodnego pracodawcę.
„Najtrudniejszą rzeczą w fotografii jest portret. Musisz wejść z aparatem między skórę, a koszulę fotografowanej osoby.” Henri Cartier-Bresson
Próbne zdjęcia korporacyjne? Czemu nie?!
Nie jesteś pewien czy sesja korporacyjna jest potrzebna Twojej firmie? Wahasz się między wyborem spośród kilku fotografów? Zamów sesję próbną i przekonaj się czy moje fotografie będą w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom. Testowa sesja to tak naprawdę sesja korporacyjna w pigułce, tyle że realizowana dla jednej lub dwóch wybranych osób w firmie. Sprawdź jakie to proste i zamów minisesję już dziś!
1.
Pozwala zbudować profesjonalny i wiarygodny wizerunek firmy. Spójny obraz przedsiębiorstwa, to automatycznie pojawiające się w głowie skojarzenia: „kompetencja”, „transparentność”, „otwartość”, „zdolność do komunikacji”. Dobrze wykonane zdjęcia budują zaufanie już na pierwszym etapie kontaktu z marką.
2.
Umożliwia pozyskiwanie nowych klientów, którzy często przed podjęciem decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usługi wchodzą na strony danej marki i skrupulatnie je przeglądają. Czy do skorzystania z usług Twojej firmy potencjalnego klienta bardziej zachęcą estetyczne i profesjonalne zdjęcia korporacyjne, czy bałagan na stronie i komunikacja z anonimowym użytkownikiem?
3.
Ułatwia personalizację marki poprzez przedstawienie ludzi pracujących w firmie. Nic tak nie buduje pozytywnego wizerunku firmy, jak jej uśmiechnięci pracownicy, którzy w ten sposób identyfikują się z nią, świadomie chwalą kulturę organizacyjną i zachęcają do podjęcia współpracy. Pamiętaj, Twoi pracownicy to największy kapitał jakim dysponujesz!
4.
Pozwala skuteczniej zadbać o promocję marki i zwiększyć siłę jej działań marketingowych. Nic tak nie buduje rozpoznawalności i spójności, jak jednolita identyfikacja. Gdzie można wykorzystać takie zdjęcie korporacyjne? Praktycznie wszędzie – na stronach internetowych, wizytówkach, w mediach społecznościowych, ulotkach, broszurach… Pola eksploatacyjne wydają się być ograniczone jedynie przez wyobraźnię.
5.
Zwiększa potencjał Twojej firmy w oczach przyszłych pracowników. Jeśli ktoś świadomie poszukuje swojej zawodowej przestrzeni, na pewno zwraca uwagę na miejsce pracy i zespół, z którym będzie dzielił zawodowe dole i niedole. Fotografia korporacyjna wielokrotnie zwiększa Twoje notowania w oczach takiego pracownika, a Ty zyskujesz szanse na znalezienie kandydata, który pasuje do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Sprawdź ofertę na indywidualne zdjęcia biznesowe.
Od potrzeby do realizacji, czyli jak krok po kroku robimy sesję korporacyjną?
Zrozumienie potrzeb
Umawiamy się na spotkanie i wspólnie rozmawiamy o oczekiwaniach i celach, jakie ma przynieść sesja korporacyjna. Ustalamy preferencje odnośnie stylu, kompozycji i atmosfery zdjęć.
Określenie zakresu prac
Ustalamy szczegóły dotyczące miejsca, daty oraz casu trwania sesji. Wstępnie określamy liczbę osób, które będą uczestniczyły w sesji.
Planowanie i przygotowanie
Wybieramy najlepsze miejsce na realizację sesji – takie, które z jednej strony będzie odzwierciedlało charakter firmy, ale z drugiej zapewni komfort fotografowania pod kątem oświetlenia czy doboru tła.
Realizacja sesji
Zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem i zakresem działań. Na każdym kroku wspieram uczestników i zachęcam do interakcji. Podpowiadam jak pozować swobodnie, jaką mimikę twarzy przyjąć i jaką pozę zastosować, aby zdjęcia były jak najbardziej naturalne.
Wybór zdjęć
Jeszcze podczas sesji prezentuję uczestnikom wykonane zdjęcia i wspólnie wybieramy najlepsze z nich.
Postprodukcja
Przetworzenie zdjęć i dostosowanie ich pod kątem jasności, kolorystyki i kontrastu. Zawsze dbam o to, aby nawet retuszowane zdjęcia zachowały w sobie jak największy ładunek naturalności.
Dostarczenie zdjęć
Przekazuję fotografie w formacie i rozmiarze zgodnie z wcześniej ustalonymi warunkami.
Opieka posprzedażowa
Dostarczone zdjęcia nie zawsze finalizują umowę. Jeśli będziesz miał dodatkowe pytania lub potrzeby, zawsze możesz liczyć na moje wsparcie.
SESJA KORPORACYJNA – FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
1. Czym jest sesja korporacyjna?
Sesja korporacyjna to rodzaj sesji mającej na celu uchwycenie wizerunku i atmosfery związanej z firmą, jej pracownikami oraz działalnością biznesową. Sesje korporacyjne mogą być wykonywane zarówno dla dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Zwykle mają one na celu stworzenie wysokiej jakości fotografii, które mogą być wykorzystane w celach marketingowych, promocyjnych, rekrutacyjnych lub wewnętrznych.
2. Do czego potrzebna mi sesja korporacyjna?
Celem sesji korporacyjnej jest stworzenie wysokiej jakości fotografii, które będą wspierać wizerunek firmy, budować zaufanie klientów, przyciągać nowych kontrahentów, promować markę jako atrakcyjnego pracodawcę oraz zwiększać zaangażowanie pracowników. Sesje korporacyjne mogą być elastyczne i dostosowane do konkretnych potrzeb i celów biznesowych Klienta.
3. Gdzie najlepiej zrobić sesję korporacyjną?
Naturalnym miejscem do wykonania zdjęć korporacyjnych jest siedziba firmy, jej zakłady produkcyjne lub inne lokacje ściśle związane z marką. Na życzenie Klienta sesję korporacyjną możemy jednak wykonać praktycznie w dowolnym miejscu – w studiu, plenerze czy innej lokalizacji, którą wspólnie określimy podczas wstępnych rozmów i zweryfikujemy pod kątem możliwości technicznych i logistycznych.
4. Czy mogę zamówić korporacyjną sesję próbną?
Oczywiście, jeśli nie jesteś do końca zdecydowany czy zdjęcia korporacyjne są odpowiednie dla Twojej firmy, możesz zdecydować się na sesję testową. Do kogo skierowana jest ta propozycja i o co w niej dokładnie chodzi dowiesz się, czytając artykuł o korporacyjnej sesji testowej.
5. Jak przygotować się do sesji korporacyjnej?
Przede wszystkim należy odpowiednio zadbać o siebie, a także o swój ubiór. O tym jakie kolory najlepiej użyć, czego wystrzegać się przed sesją, jakich błędów nie popełniać, a co zrobić, żeby na zdjęciach wypaść jak najkorzystniej przeczytasz w moim poradniku.
6. Ile czasu trwa sesja korporacyjna?
Wszystko zależy od ilości jej uczestników. Zdarzają się sesje z udziałem kilku pracowników, realizowałem jednak również zlecenia na kilkaset portretów biznesowych dla jednej organizacji. Zwykle kompleksowe przygotowanie i wykonanie zdjęcia jednego uczestnika sesji to około 15-30 minut.